Dag 14

9 juli 2015 - Stranda, Noorwegen

Nou vandaag de dag ter tochten zoals Harm en Ineke zeggen dus vanochtend vertrokken richting Trollenstegge en kwamen eerst weer door een totaal ander gebied. Met heel veel heide en mos begroeiing op de rotsen en onze wens ik uitgekomen we hebben zelfs een Eland gezien dat schijnt toch ook voor hier best uniek te zijn nou onze reis voor vandaag kon niet meer stuk. En hier en daar staat een bord overstekend schapen nou en die zijn er hier ook genoeg lopen gewoon los naast de enige doorgaande weg ha ha.
En het mooiste moest nog komen en ja hoor de beklimming van de Trollenstegge is echt een adembenemende tocht omhoog met alleen maar scherpe haarspeldbochten naar links en rechts echt super gaaf en dan het uitzicht echt geweldig. Helaas was het wat regenachtig maar gelukkig was het toen nog wel vrij helder dus kon we mooi diep in het dal kijken echt fenomenaal. Boven aangekomen was er natuurlijk nog een toeristische gelegenheid voor een hapje en drankje en voor nodige souvenirs en ach ja wij zijn ook begonnen met het aankleden van de camper met medailles van plaatsen of bezienswaardigheden waar we geweest zijn of wat we hebben gezien. Helaas begon het toen steeds harder te regenen anders konden we nog een stukje om hoog lopen voor het mooiste uitzicht punt over de gehele route en het dal maar ja helaas altijd een goede reden om nog eens terug te gaan. Daarna maar wel verder gereden en na een kwartiertje waren we weer aan de andere kant van de berg en begon het zonnetje af en toe weer te schijnen maar ja we zitten er hoog dus daar is het altijd wat frisser het is hier ongeveer 10 graden met een fris windje. Ook vandaag weer vele mooie watervallen gezien wat een brut natuur geweld is dat toch. In deze streek zien we voor het eerst fruitbomen staan en veel aardbeien teelt.
s Middags nog weer stukje met een pontje geweest naar de overkant richting ons eindpunt van vandaag de desniba. Maar wisten wij veel dat dat nog ligt we moesten echt weer gigantische omhoog en staan nu tussen de wolken in sneeuw met flinke wind het is nu al 0 graden dus dat gaat heel koud worden vanacht. Naast ons liggen nog gewoon sneeuw wallen van ruim een Meter tot anderhalf meter hoog. En hebben net nog een flinke sneeuwbui gehad onderweg en nu ook weer het fluit om de camper ha ha wie weet zijn we wel ingesneeuwd morgenvroeg. Dus de kachel maar lekker aangedaan zitten we er toch nog warmpjes bij.

Nu ff testen of we hier in de middel of nowere nog Internet verbinding hebben om het verhaal te plaatsen.

1. Rojo:
    9 juli 2015
    Wouw, indrukwekkend allemaal he!!
    hier niet koud maar ook regenachtig hoor!!!
    goede reis en genieten he!!!
  2. Françoise:
    10 juli 2015
    Heerlijk starten op het werk met koffie en het lezen van jullie avonturen..Gewoon sneeuw❄⛄! Het eerste wat ik dacht..Had je wel warme kleren en schoenen mee!!! Het klinkt allemaal super, willen jullie nog wel naar huis ? Ik zal jullie verhalen echt wel missen, heel veel plezier, groetjes Françoise
  3. Wilma:
    12 juli 2015
    Ja het is echt geweldig hier