Dag 15

10 juli 2015 - Luster, Noorwegen

Na een hevige nacht met flinke sneeuw storm werden we vanmorgen om 7 uur wakker van een sneeuwploeg die de weg sneeuw en ijs kwamen maken, dat is toch best fijn als je ongeveer 30 kilometer naar beneden moet met flinke haarspeldbochten. Helaas hebben we Dalsmibba verder niet kunnen bezichtigen want Door de sneeuw was alles zwaar bewolkt maar zijn weer een ervaring rijker op 10 juli ingevroren te zijn tijdens een zomervakantie. Daarna rustig de afdaling begonnen en de weg was goed begaanbaar en na ongeveer half uur rijden kwam de zon ons weer tegemoet. Na een prachtige rit Door diepe dalen en hoge bergen hebben we echt weer prachtige beelden gezien. Onderweg kwamen we nog een groep oude Citroën auto's tegen die een callenge Door Noorwegen aan het rijden waren. Ook vandaag weer prachtige watervallen gezien onderweg en daarna reden we weer de bergen in met flinke sneeuw wallen van paar meter hoog maar dit keer met een heerlijk zonnetje dat is toch wel stukje fijner daarna daalden we weer af en kwamen weer in het groenere gedeelte met mooie helblauwe baaien. Hier weer op zoek gegaan naar een mooi plekje maar aangezien er bijna geen mooie gratis plekjes waren aan deze route toch maar een mooie camping aan het water uitgezocht waar we weer lekker kunnen douchen en de accu's weet op kunnen laden. En we weer heerlijk in het zonnetje hebben kunnen bbq en en nu nog ff lekker kunnen uitrusten in de zon.

Een groot voordeel de laatste dagen geen muggen meer gezien maar niet te hard schreeuwen want zijn nu aan het water en in de zon dus......