Dag 16

11 juli 2015 - Voss, Noorwegen

Nou dag 16 alweer al best lang en toch was het zo voorbij zoveel gezien en meegemaakt de tijd is voorbij gevlogen en helaas onze laatste week is aangebroken.
vandaag maar een klein ritje wat kilometers betreft maar weer een grote belevenis Harm had weer een mooie toeristische route uitgezocht die weer tot hoog in de bergen ging en dus ook vandaag weer voldoende sneeuw gezien. Alleen was nu de weg wel erg smal in Nederland zou je zeggen eenrichtingsverkeer maar hier kwam je toch ook tegenliggers tegen en ach motoren en personen auto's dat lukt dan vaak nog wel op de slechts enkele kleine passeerhavens maar ja af en toe een camper gaf toch wel eens problemen en dan moet je ook wel eens een stuk achteruit en dat steil omhoog of omlaag dat valt echt niet mee. Weer een ervaring rijker en petje af voor onze heren die rijden ik had het hier allang niet meer gedurfd. Maar ja het leverde wel weer voldoende foto's op waar je zo een ansichtkaart van zou kunnen maken.
Onderweg diverse mooie uitkijk punten gezien een ervan op een soort looosteiger er mooi en hoog met aan het eind een glazen plaat zodat je de uitkijk eronder ook mooi kon zien. Daarna nog ff in plaatsje Flam geweest waar nog een oude trein stond en daarna ff weer plekje langs de weg gezocht voor de nacht.
Hebben inmiddels al bijna 6500 kilometer gereden dat was eigenlijk de planning van de gehele reis maar ja we hebben hier en daar nog wat extra kilometers gereden om mooie dingen te zien. Nu hebben we een paar rustige dagen voor de boeg minder kilometers ivm berg routes en iets meer tijd om dingen te bezichtigen en hopelijk beetje uitgerust thuis te komen.