Dag 5

30 juni 2015 - Vilhelmina, Zweden

Gisteravond was het nog ff flink gezellig in de grill hut van Ronald en Jolanda van Rojo camperplaats maar desondanks vanmorgen toch al op tijd vertrokken voor weer een nieuw avontuur. We hadden een rit van ongeveer 400 kilometer voor de boeg met als hoogtepunt de wildernisroute richting Steckenjop het begin verliep voorspoedig en er scheen weer een fijn zonnetje hoog aan de hemel. We hebben weer veel mooie dingen gezien vooral hoe de mensen hier leven en werken veelal in de plaatselijke bosbouw, maar ook dat bijna iedereen hier wel een paar oude auto's bij hij heeft staan en ach als ie al oud is en niet meer doet kun je het hier blijkbaar ook gewoon aan de kant van de weg laten liggen.
De omgeving was ook vandaag weer prachtig maar ongeveer driekwart van de route hield het asfalt op soort wegwerkzaamheden dus, we dachten ach een klein stukje onverhard moet kunnen helaas duurde het maar 75 kilometer maar ja er was geen alternatieve route dus hobbelden we langzaam verder. Onderweg weer ff gestopt voor de lunch ff snel paar harde broodjes bakken altijd lekker en daarna weer verder gehobbeld. We zeiden al dit is geen wildernis route maar off de road trip maar aan het eind toen we er al bijna niet meer in geloofde om nog prachtige wilde dieren te zien troffen we vijf mooie rendieren wat een genot om ze van zo dichtbij te kunnen zien we hadden vanmorgen ook al 3 jonge lingx welpen zien lopen. Hoe hoger we kwamen Hoe meer sneeuw er nog lag we reden in de zon langs hoge sneeuw wallen. Net voor onze eind bestemming stekkerdjop kwamen we nog een grote kudde tegen wat prachtig en we staan nu op ons eind punt van vandaag helemaal in de middel of nowere in een prachtige omgeving vol met sneeuw.

We hebben nog ff ons steentje gelegd bij een monument dat ze dit terrein weer willen terug geven aan de natuur en de rendieren. En nu ff alles laten bezinken en nagenieten straks ff eten en nog ff een borrel met Harm en Ineke en dan lekker slapen zal hier waarschijnlijk wel vriezen vanacht en dan morgen weer op pad voor een nieuw avontuur.

1. Linda:
    30 juni 2015
    Fantastisch toch dat je wilde dieren mag zien. En sneeuw. Hier vallen de mussen van het dak.. ik zeg... lekker genieten.
  2. Rojo:
    1 juli 2015
    Hej hej,

leuk jullie reisverslag!!
    Einddoel bereikt en mooie dingen gezien onderweg!!
    Ben benieuwd waar jullie vandaag terecht komen!!
    goede reis!
    Groetjes RoJoso