Dag 8

3 juli 2015 - Nordkapp, Noorwegen

Een zeer onrustige nacht met veel muggen in de camper God mag weten waar ze vandaag kwamen we hebben toch overal horretjes voor en houden alle deuren zo dicht mogelijk maar waarschijnlijk via ventilatie systeem die vanavond ook maar goed dicht doen.
We zijn met een klein buitje vertrokken richting de Noordkaap maar al snel werd het weer droog en reden we over een zeer mooie heuvelen weg met hier en daar steigingen en dalingen van minimaal 10 % volgens de bordjes maar volgens ons waren ze hoger we moesten af en echt steil omhoog en omlaag. En na een uurtje reden we Noorwegen binnen en waar we ook weer een uurtje terug gingen met de tijd zodat we weer op Europese tijd zitten en vandaag lieten de rendieren zich weer goed zien evenals enkele los lopende schapen. Na ons rustpunt van de middag op een mooie uitkijk punt vertrokken voor de laatste 150 kilometer die strak langs de kustlijn en de berg ligt wat een uitzichten. Hoe groot moet die berg wel niet zijn als je er al zo'n eind om heen kan rijden echt gigantisch. Onderweg door diverse kleine en grote tunnels gereden door de bergen en onder de zee door. En dan respect voor de enkele eenzame fietsers die deze route volgen het is maar goed dat het hier niet donker wordt anders waren ze nooit voor het donker thuis. Echt een bizarre onderneming per fiets petje af.
Vooral de laatste 10 kilometer omhoog waren adembenemend mooi en om 17.00 hebben we de Noordkaap bereikt en waar het in Nederland nog steeds erg heet is waait het hier behoorlijk dus voelt het echt ijskoud aan.
Vanavond de zonsondergang en gelijk de zon opkomst bekijken weer een ervaring rijker in ons leven.

1. Fam Swaab:
    4 juli 2015
    Geweldig dat julli je zo vermaken wanr als jewilt zien is de natuur erg mooi groetjes allemaal pa en ma