Dag 7

2 juli 2015 - Sodankylä, Finland

Vanmorgen weer op tijd vertrokken richting Finland waar we op bezoek zijn geweest bij de echte Santa Claus. Een prachtig maar ook erg toeristische park waar ze voor souvenirs flinke prijzen vragen maar ja we toch een paar mooie aandenkens van Finland mee genomen en zijn ook nog maar ff met de Kerstman op de foto geweest. Tevens hebben we hem alvast het verlanglijstje voor aankomende kerst gegeven ha ha heeft ie vast een half jaar om te sparen. Hier was tevens Was hier de artic poolcirkel.

Ook vandaag werden weer blij verrast Door diverse rendieren die vlak naast of midden op de weg lopen en voor niets of niemand aan de kant gaan. Verder is Finland ook een mooi land en hebben ze de infrastructuur beter voor elkaar ipv 75 kilometer grindweg zoals in Zweden zijn ze hier gewoon flink aan het asfalteren maar daarvoor wordt geen weg afgezet maar mag je gewoon tussen door aan elke kant staat een jong vakantie krachtje een bordje om te draaien niks geen stoplichten gewoon met het handje echt prachtig eenvoudig hier.
Eind van de middag bij een klein lokaal eet tentje heerlijke Finse specialiteiten gegeten pancake met zalm en locale vruchten en ijs erg lekker.

Daarna nog ff door gereden omdat we morgen middag graag een beetje op tijd bij de Noordkant willen zijn helaas hadden we toen een beetje regen maar misschien helpt dat tegen alle muggen want helaas hebben ze die hier in Finland ook in overvloed. Tevens hebben we nu een uur tijd verschil we lopen nu een uurtje voor op de Nederlandse tijd.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl